Coronavirus en evenementen

In de persconferenties van eind november en midden december hebben demissionair Premier Mark Rutte en demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge nieuwe coronamaatregelen aangekondigd. De komende weken geldt een avondlockdown, waarbij ook theaters en concertzalen tot maximaal 17:00 uur open mogen. Daarnaast keert ook de anderhalvemeterregel terug in de zalen, waardoor overdag evenementen alleen kleinschalig georganiseerd kunnen worden. Dit betekent dat een groot gedeelte van de geplande evenementen in de periode tot en met 14 januari moet worden uitgesteld.

In de periode na deze avondlockdown zullen evenementen werken met het coronatoegangsbewijs. Het coronatoegangsbewijs kunt u gemakkelijk aanmaken in de CoronaCheck-app als u volledig gevaccineerd bent, een herstelbewijs heeft, of een recente negatieve testuitslag van Testen voor Toegang. In de CoronaCheck-app kunt u een QR-code aanmaken. Bij binnenkomst controleert een medewerker van het evenement uw legitimatie en scant de QR-code. Bij een groen scherm weet de medewerker dat u beschikt over een geldig vaccinatie-, herstel- of testbewijs. De medewerker kan niet zien welk soort bewijs u heeft. Voor meer informatie, of als u liever in het bezit bent van een papieren bewijs, kunt u kijken op www.coronacheck.nl.

Indien u niet (volledig) gevaccineerd bent kunt u zich laten testen bij Testen voor Toegang. Plan hiervoor maximaal 24 uur voor uw bezoek een testafspraak in via www.testenvoortoegang.org. Binnen twee uur na uw test ontvangt u de uitslag en kunt u uw QR-code aanmaken in de CoronaCheck-app.

Uiteraard wordt er bij ieder evenement aan de actuele richtlijnen van het RIVM en het kabinet gehouden. Hierdoor kunnen er ook vlak voor het evenement nog aanpassingen zijn. Het is dan ook raadzaam om zelf goed op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen in het coronabeleid van de overheid, zodat u niet voor verrassingen komt te staan bij uw bezoek.

Wat gebeurt er als het evenement waarvoor ik tickets heb besteld wordt verplaatst of afgelast?

Dit verschilt per evenement. Hierbij zijn wij afhankelijk van de organisator van het betreffende evenement. Uit ervaring blijkt dat verreweg de meeste evenementen een nieuwe datum krijgen. In dit geval hoeft u niets te doen en wordt uw bestelling automatisch omgeboekt. Zodra de nieuwe datum bekend is ontvangt u van ons bericht per email.

Heeft u vragen?

Door de maatregelen met betrekking tot het Corona virus is ons klantenservice team momenteel overbelast. Wij vragen u dan ook om begrip bij deze uitzonderlijke situatie en vragen u om geen contact met ons op te nemen over vragen met betrekking tot de maatregelen in verband met het Corona virus. Als wij meer weten zullen wij contact met u opnemen via de door u opgegeven e-mailadres. Bedankt voor uw begrip.